Waluta

Korby i zębatki rowerowe

(8)

Napęd to kluczowy element każdego roweru, który wpływa na jego wydajność i osiągi. Nasza oferta korbi, zębatek i blatów do rowerów zawiera produkty najwyższej jakości, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać potencjał Twojego jednośladu. Niezależnie od tego, czy preferujesz jazdę po płaskim terenie, wzniesieniach czy trasach górskich, znajdziesz u nas odpowiednie korby i zębatki, które pozwolą dostosować rower do Twoich indywidualnych potrzeb. Dzięki nim, każda trasa staje się łatwiejsza do pokonania.

    Już od 3 699,00 zł
    W magazynie
    • -22%
    Już od 108,80 zł Normalna cena 128,00 zł
    W magazynie
    Zebatki
    Już od 108,80 zł Normalna cena 128,00 zł
    • -49%
    Już od 126,65 zł Normalna cena 149,00 zł
    W magazynie
    Zebatki
    Już od 126,65 zł Normalna cena 149,00 zł
    • -39%
    Już od 194,65 zł Normalna cena 229,00 zł
    W magazynie
    Zebatki
    Już od 194,65 zł Normalna cena 229,00 zł
    • -15%
    Już od 135,15 zł Normalna cena 159,00 zł
    W magazynie
    Zebatki
    Już od 135,15 zł Normalna cena 159,00 zł
    • -20%
    Już od 254,15 zł Normalna cena 299,00 zł
    W magazynie
    Zebatki
    Już od 254,15 zł Normalna cena 299,00 zł
    • -15%
    Już od 126,65 zł Normalna cena 149,00 zł
    W magazynie
    Zebatki
    Już od 126,65 zł Normalna cena 149,00 zł
    • -63%
    Już od 237,15 zł Normalna cena 279,00 zł
    W magazynie
    Zebatki
    Już od 237,15 zł Normalna cena 279,00 zł

Zdjęcie

Nazwa

Detal br.

Hurt br.

Stan

Zniżka ilościowa

Zakupy

Korby i zębatki rowerowe

Odpowiednio wybrana korba i zębatki rowerowe to pewność, że napęd roweru będzie działał sprawnie i bezawaryjnie. Duża ilość oferowanych modeli, daje możliwość dopasowania osprzętu idealnie do swoich potrzeb. Korba w rowerze to jeden z najważniejszych elementów. Przekazywana na nią siła naszych nóg, poprzez łańcuch i zębatki, napędza cały rower.

Korba rowerowa gwarancją jakości pracy przerzutek

Kompletując napęd musimy się upewnić, że korba rowerowa będzie idealnie współgrała z kasetą, łańcuchem oraz przerzutkami. W tym celu należy wziąć pod uwagę tzw. pojemność przerzutki. To wartość, którą obliczamy podstawiając do wzoru zębatki rowerowe przednie oraz zębatki rowerowe tylne. Wynik nie może być większy niż określona pojemność naszej przerzutki tylnej, ponieważ skutkowałoby to nieobsługiwaniem wszystkich zębatek przez przerzutkę. Ważne jest również dobranie korby do przedniej przerzutki. Tutaj kluczowy będzie parametr określający maksymalną różnicę w ilości zębów pomiędzy poszczególnymi rzędami. Korby rowerowe szosowe mają przeważnie bardzo duży największy tryb i różnice pomiędzy zębatkami mogą wynosić nawet do 16 zębów. W ostatnim czasie popularność zyskują korby rowerowe jednorzędowe. Jest to często stosowane rozwiązanie w rowerach trailowych bądź przełajowych. Jego zaletą jest prostsza konstrukcja i obniżenie masy roweru przy zachowaniu dużej rozpiętości przełożeń. Takie korby rowerowe są przeznaczone dla bardziej zaawansowanych użytkowników, wiedzących dokładnie jakiego zakresu przełożeń potrzebują.

Profesjonalne zębatki do roweru

Zębatki do roweru, zwane również kasetą, pozwalają na napędzanie tylnego koła i to od nich zależy ile będziemy mieli w rowerze przełożeń oraz jak będzie zestopniowany napęd. Najważniejszymi parametrami jest ilość zębatek w kasecie i ich rozpiętość. Kasetę dobieramy tak, by stanowiła spójną całość z resztą napędu. Korba do roweru szosowego przewiduje rozwijanie dużych prędkości na asfalcie - dobrane do niej tylne zębatki będą miały minimalną różnicę w ilości zębów, tak aby móc idealnie dostosować kadencję pedałowania. Korba do roweru górskiego zakłada wolne pokonywanie wzniesień oraz szybkie zjazdy - tutaj atutem będzie szeroki zakres przełożeń. Dla wielu kolarzy ważnym aspektem jest waga rowerowego osprzętu. Jest to też znaczący parametr przy wyborze kasety. Najtańsze i najcięższe modele są przeważnie w całości wykonane ze stali. Profesjonalne modele dla obniżenia wagi posiadają zębatki aluminiowe, tytanowe oraz elementy wykonane z włókna węglowego.